Pierwsza praca – od czego zacząć?

Pierwsza praca – od czego zacząć?

Praca i kariera zawodowa to bardzo ważny obszar naszego życia. Może nam dostarczać nie tylko pieniądze, ale również cenną wiedzę jak i doświadczenie. Praca wykonywana nie tylko z musu, ale i z powołania staje się dla nas źródłem olbrzymiej satysfakcji.
Może być też niestety powodem frustracji i niejednego życiowego kryzysu.
Od jakich prac i stanowisk więc warto zacząć swoja karierę zawodową?

PRACA NA RECEPCJI

Pracę na recepcji wiele osób uważa za słabo płatną, nudną, monotonną. Poniekąd mają rację.
Jest bardzo duża liczba osób, obecnie pracujących na wysokich stanowiskach, którzy swoja karierę właśnie zaczynały od pracy na recepcji.
Są różne firmy oferujące tą posadę. Generalnie dostając taką posadę w dużej firmie korporacyjnej, mamy szansę w ciągu dość krótkiego czasu poznać wszystkich ludzi i ich zakres obowiązków pracujących w danej organizacji. W tym kierowników i dyrektorów sukcesywnie rozbudowujących swoje zespoły.
Możemy poznać funkcjonowanie danej firmy. Dzięki takiej znajomości jesteśmy w stanie łatwiej awansować.

DLACZEGO WIĘC NIE KAŻDY RECEPCJONISTA ROBI KARIERĘ?

Widok znudzonego monotonną pracą recepcjonisty, nikogo nie zachęci. Osoba bez własnych inicjatyw i braku chęci oraz zapału do pracy nie będzie miała najmniejszej szansy na awans. Kto z nas chciałby powierzyć poważniejszy zakres obowiązków takiej osobie?
Wystarczy więc wykazać się energią, sumiennością i inicjatywą, wówczas marzenie o wyższym stanowisku stanie się całkowicie realne.

SPRZEDAŻ I TELESPRZEDAŻ

Praca w tych działach, to niezwykle trudne zadanie.
Praca w sprzedaży według wielu osób to jedno z najbardziej męczących psychicznie zajęć. Nasze ludzkie ego nienawidzi odmowy i odrzucenia. W tej branży spotykamy się z nim codziennie. Ciężko nie czuć się po takim dniu pracy bezwartościowo i beznadziejnie. Jednak można z tym sobie poradzić, i wyćwiczyć w sobie mechanizm, który pomoże nam przestać przejmować się odmową i jeszcze dodatkowo poprawi naszą skuteczność.
Za to doświadczenie, które zdobędziemy w przeciągu kilku miesięcy na danym stanowisku, daje nam bardzo dobry start na przyszłość otwierając mnóstwo nowych ścieżek kariery zawodowej.

PRACA JAKO ORGANIZATOR IMPREZ I WYDARZEŃ

Jest to praca bardziej projektowa. Niejednokrotnie zarobki są niestety dosyć niskie, bądź jest to forma wolontariatu. Jednak w niektórych okolicznościach warto zainwestować część swojego czasu właśnie w tej branży. Eventy i wydarzenia bywają różne, trzeba wiedzieć czego się chwytać i gdzie można zdobyć najbardziej wartościowe znajomości. Tutaj zamiast zawierać kontakty z osobami ze świata korporacyjnego, mamy szansę na poznanie wielu artystów jak i osób medialnych. Warto się więc zastanowić w jakim obszarze chcielibyśmy mieć naszą “pracę marzeń”. Nawet praca asystenta w owej branży potrafi bardzo dobrze wyglądać w CV.
Dlaczego?
Ponieważ zazwyczaj wiąże się z koordynacją wielu ważnych zadań. Organizatorzy to niejako ludzie “od wszystkiego”. Wielozadaniowość daje nam dużo cennego doświadczenia, a także wiedzę o nas samych. Coraz więcej różnych zawodów wymaga od nas interdyscyplinarności. Warto podjąć się takiej pracy chociażby na pewien czas, aby zmierzyć się z takim trybem, lepiej poznać siebie oraz zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie.