Chcesz mieć auto błyszczące jak z salonu? Zobacz jakie akcesoria mogą Ci się przydać

Chcesz mieć auto błyszczące jak z salonu?  Zobacz jakie akcesoria mogą Ci się przydać

Doprowadzenie do tego, aby lakier błyszczał się jak z fabryki, wymaga przeprowadzenia odpowiedniej korekty lakieru. Żaden, nawet najlepszy wosk samochodowy, nie poradzi sobie z tą sprawą bez takiego zabiegu. Co zrobić, aby auto błyszczało się jak z salonu? Jakie akcesoria mogą być przydatne?

Na co zwrócić uwagę podczas przywracaniu samochodowi blasku?

W trakcie polerowania lakieru trzeba zwrócić uwagę na rysy oraz utrudnienia, jakie na nim się pojawiły. Najpopularniejszym problemem jest oksydacja, a więc ogólne zmatowienie – w tym przypadku odpowiednie polerowanie auta powinno całkowicie pomóc. Równie częste są swirle, a więc rysy układające się przy spojrzeniu pod słońce w fakturę okręgów. Inną opcją jest Morka, która ukazuje się jako efekt skórki pomarańczy – jest ona trudniejsza do usunięcia i może powodować powstawanie kolejnych rys, gdyż lakier powinien być zmatowiony papierem ściernym o gradacji od 2000 do 2500.

Wosk samochodowy, pasty polishingowe i inne akcesoria do polerowania auta

Najważniejszym urządzeniem w rękach osoby początkującej, jeśli chodzi o sztukę polerską, jest odpowiednia maszyna. Czynności manualne niestety nie będą aż tak skuteczne, co wykorzystanie mocy obrotowej silnika. W związku z powyższym zakup polerki jest czymś wręcz koniecznym. Poza tym warto zaopatrzyć się w odpowiednie końcówki, a więc pady. Jest ich mnóstwo – najczęściej pojawiają się w formie futer oraz gąbek, jak i całkiem nowych na rynku elementów z mikrofibry. Różnią się one między sobą przede wszystkim twardością – im bardziej miękki pad, tym przeznaczony jest do późniejszej fazy polerowania.

Po polerowaniu, w celu zwiększenia trwałości efektu, warto zastosować wosk samochodowy, który należy nałożyć na mokro lub na sucho. Co więcej, usuwanie rys z lakieru oraz inne czynności polerskie należy wykonać, stosując odpowiednie kosmetyki. Najważniejszym z nich jest pasta polerska, która w zależności od etapu, na jakim znajduje się operacja polerowania lakieru, może nieco się różnić. Na początku najlepiej zastosować pastę cuttingową (jedynie w przypadku aut z grubą warstwą farby). Natomiast podczas polerowania delikatniejszych lakierów akrylowych, zaleca się zacząć od pasty polishingowej, średnio ściernej.